انعقاد موافقت‌نامه نظام مهندسی با تأمین اجتماعی

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از انعقاد موافقت‌نامه سازمان نظام مهندسی با سازمان تأمین اجتماعی برای اولین بار، در راستای اجرای ماده ۷ قانون تأمین اجتماعی خبر داد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران، علی فرج‌زاده‌ها در حاشیه برگزاری چهاردهیمن اجلاش شورای مرکزی نظام مهندسی کشور، با اعلام این خبر، گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه همه اعضای سازمان نظام مهندسی کشور (حدود ۲۵۰ هزار نفر) مشمول استفاده از تسهیلات بیمه‌ای، بازنشستگی و درمانی می‌شوند.

 * شهرداری‌ها قانون را رعایت نمی‌کنند

فرج‌زاده‌ها افزود: بر اساس ماده ۳۴ قانون جامع و کامل مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۴، تمام شهرداری‌های و شهرداران کل کشور مکلف به رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها هستند.

 وی با بیان اینکه در صورت عدم رعایت قانون، مهندس ناظر معنا و جایگاهی نخواهد داشت، بیان کرد: متأسفانه ماده ۳۴ قانون از سوی شهرداری‌ استان‌های کشور و به‌ویژه شهرداری تهران رعایت نمی‌شود و این اقدام شهرداری‌ها و عملی نشدن ماده ۳۴ تخلف از قانون است.

 * تعامل دستگاه‌های ذی‌‌ربط، شرط اول رعایت قانون

 فرج‌زاده‌ها در خصوص انتقادات اخیر شهردار تهران از مهندسان ناظر در مورد ریزش‌های ساختمانی گفت: بروز تخلف در هر صنفی امکانپذیر است، اما لازم است که بازبینی دقیقی در مورد عملکرد سازمان‌ها صورت گیرد.

 وی در ادامه تصریح کرد: هرچند نظارت و طراحی از مسئولیت‌های اعضای سازمان نظام مهندسی است، اما پیش‌نیاز این مسئله این است که مراجع و سازمان‌های ذیربط به‌ویژه شهرداری‌ها که بخشی از وزارت کشور را تشکیل می‌دهد، عملی شدن کامل این قانون را به کل شهردار‌های کشور تکلیف کنند.

 فرج‌زاده‌ها با بیان اینکه یکی از برنامه‌های سازمان نظام مهندسی، نظارت بر رعایت ماده ۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی است گفت:  اجرای قوانین و آیین‌نامه‌ها، بدون تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌‌ربط ممکن نیست.

 * رفع تمام مشکلات در گرو رعایت ماده ۳۴ قانون

 نایب ‌رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین اذعان کرد: بیشتر مشکلات ساخت و ساز در کشور ناشی از بی‌توجهی به تبصره ۱ ماده ۳۴ در خصوص کاربرد مصالح استاندارد است که هرچند از سال ۷۴ تصویب شده، اما ما هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

 وی تأکید کرد: در صورت رعایت ماده ۳۴ تمامی مشکلات سازمان نظام مهندسی، مردم، شهرداری‌ها و ناظران حل می‌شود

۱۹ تیر ۱۳۹۰ ۱۱:۰۲
پایگاه اطلاع رسانی انجمن انبوه سازان |
اشتراک در