توجه به استانداردسازی مصالح ساختمانی

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد و مسئول پیگیری مصوبه دولت در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی گفت: باید دستگاه های ذیربط به استانداردسازی مصالح ساختمانی بیشتر توجه کنند زیرا این امر از مشکلات می کاهد.

فریدون بلغاری افزود: مبادله هر گونه کالا و خدمات باید منطبق با یک استاندارد اعم از ملی، منطقه ای یا بین المللی باشد که این امر باید به شکل جدی مد نظر باشد. وی ادامه داد: از 49 سال پیش در کشور اولین مقررات ساختمان برای مقابله با زلزله تدوین شد اما براساس آمار سال 85 حدود60 درصد بناهای کشور با مصالح غیراستاندارد تولید شده است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد و مسئول پیگیری مصوبه دولت در خصوص استانداردسازی مصالح ساختمانی گفت: ایران کشوری زلزله خیز است که این امر، ضرورت ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی را بیش از پیش آشکار می کند. وی افزود: آمار کشته شدگان بر اثر حوادث و بلایای طبیعی ما را بر آن می دارد که توجه بیشتری بر روی استاندارد سازی مصالح ساختمانی داشته باشیم.

برگزاری دوره های آموزشی و تشکیل جلسات با تشکلهای صنفی انجام شد

بلغاری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از سال 1384 یادآور شد: برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل جلسات با تشکلهای صنفی و بازدید از مراکز تولید و عرضه از جمله فعالیتهایی بوده که انجام شده است. وی عنوان کرد: اطلاع رسانی در جراید و تایید صلاحیت آزمایشگاههای همکار از جمله دیگر فعالیتهایی بود که در راستای ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی صورت گرفت.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد اضافه کرد: با اجرای این مصوبه بیش از پنج هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است. وی یادآور شد: در سال 84 تنها 37 درصد از مصالح ساختمانی در کشور پروانه کاربرد علامت استاندارد داشتند که این آمار به 65 درصد در سال جاری افزایش یافت.

۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۶:۱۵
www.shasa.ir |
اشتراک در