ساخت طولانی‌ترین تله‌کابین جهان در گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از ساخت طولانی‌ترین تله‌کابین جهان در این استان خبر داد و گفت: تله کابین 11 کیلومتری «درفک» به عنوان طولانی‌ترین تله کابین جهان در رودبار در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مهدی سعادتی در حاشیه مراسم آغاز‌به‌کار تله‌کابین حیران آستارا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی می‌توانیم با پیشرفت همه جانبه الگوی تمام کشورهای دنیا باشیم.
وی اقدام‌های دولت نهم و دهم در زمینه گردشگری را قابل تحسین دانست و افزود: پس از صنعت نفت و خودروسازی صنعت گردشگری سومین صنعت دنیاست و ایران جزو 10 کشور نخست دنیا در زمینه داشتن قابلیت‌های گردشگری است.
استاندار گیلان صنعت گردشگری را در دو بخش اشتغال و خودکفایی تاثیر گذار دانست و تصریح کرد: اقدام‌های انجام شده در زمینه گردشگری کافی نیست و باید برنامه‌های این صنعت را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به وجود 71 منطقه نمونه گردشگری در گیلان بیان داشت: از چند ماه پیش در استانداری ستادی برای گردشگری تشکیل شد تا با زمینه‌سازی در این امور راه سریع و میان‌بری را طی کنیم.
سعادتی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا چهار منطقه ویژه اقتصادی دارد، خاطرنشان کرد: چهارمین مورد آن به نام منطقه نمونه گردشگری حیران با استان اردبیل مشترکا به بهره‌برداری رسیده است.
وی تله کابین حیران را پس از تله کابین لاهیجان و کیاکولایی لنگرود، سومین تله کابین افتتاح شده در این استان نامید و تصریح کرد: 11 کیلومتری درفک نیز در منطقه رودبار در حال احداث است که در صورت افتتاح، طولانی‌ترین تله کابین جهان خواهد بود.
استاندار گیلان با قدردانی از همکاری مسئولان استان اردبیل در راه‌اندازی تله‌کابین حیران اظهار داشت: رقابت سالم برای کار و خدمت بسیار خوب است و امیدواریم با همکاری مسئولان دو استان گیلان و اردبیل فازهای بعدی و فروشگاه‌های جانبی تله کابین حیران احداث شود.
وی، گیلان را از جمله قطب‌های گردشگری کشور دانست و افزود: از ابتدای فصل تابستان تا کنون 6 میلیون و 100‌هزار مسافر وارد گیلان شده است که این آمار نشان از ظرفیت بالای این استان در امر گردشگری دارد.
مدیر کل مناطق نمونه فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی کشور نیز در این مراسم گفت: مناطق نمونه گردشگری کشور نیاز به حمایت دولت دارد.
پیمان کاظمی با اشاره به تصویب یک‌هزار و 116 منطقه نمونه گردشگری در کشور اظهار داشت: سهم دو استان گیلان و اردبیل در زمینه گردشگری بالغ بر 109 منطقه است که با حمایت مسئولان می‌توان تعداد این مناطق را افزایش داد.
وی ادامه داد: مناطق گردشگری این دو استان در چهار سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی به تصویب رسیده است.
مدیر کل مناطق گردشگری کشور با قدردانی از مدیر پروژه تله کابین حیران آستارا افزود: به منظور تکمیل منطقه نمونه گردشگری حیران اقدام به پرداخت تسهیلات برای توسعه این منطقه می‌کنیم.
پروژه تله کابین حیران در سال 84 با حمایت مسئولان استانی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در مدت شش سال به بهره‌برداری رسید.
ظرفیت انتقال این تله کابین یک‌هزار نفر در هر ساعت بوده و مسیر رفت و برگشت این تله کابین سه کیلومتر و سرعت آن شش متر بر ثانیه است که ارتباط بین دو استان گیلان و اردبیل را از گردنه حیران تا پارک جنگلی فندق‌لو استان اردبیل برقرار می‌کند.

۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۴۴
خبرگزاری فارس |
اشتراک در