برای مقابله با اتلاف انرژی در ساختمان/ معماری سنتی را دریابیم

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران، بازگشت به معماری سنتی کشور را یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با اتلاف انرژی در ساختمان ها عنوان کرد.

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران، سعید مهذب ترابی،مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران، در حاشیه همایش اقتصاد انرژی در صنعت ساختمان،گفت: طراحی اطلس معماری شهرهای مختلف وبازگشت به معماری سنتی ایران،از ضرورت های کنونی کشور ما برای جلوگیری از اتلاف انرژی است.

 

 

 

مهذب ترابی با بیان اینکه ۵۳ درصد از برق مصرفی کشور مربوط به مصارف ساختمانی است، خاطرنشان کرد: منطق صرفه جویی در مصرف انرژی، منطق دانش و مدیریت است و امروزه در تمام کشورهای دنیا برنامه های مشخصی برای کاهش هزینه های ناشی از اتلاف انرژی در نظر گرفته شده است.

 

 

 

وی تصریح کرد:در حال حاضر، سه موج افزایش راندمان،انرژی های تجدیدپذیر و استفاده از تکنولوژی های جدید، برای طی مسیر بهینه سازی مصرف انرژی در کشورهای جهان اعمال می شود و ایران نیز به طور قطع قادر به کناره گیری از آن نیست.

 

 

 

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران،گفت: شدت مصرف برق در ایران، ۱۷ برابر ژاپن، ۸ برابر کل قاره اروپا، ۲برابر چین و معادل مصرف کشوری با جمعیت ۷۵۰ میلیون نفر است.

 

 

 

وی افزود: ۵۲ درصد مصرف برق در کشور به بخش ساختمان اختصاص دارد که از این میزان ۲۰ درصد مربوط به تامین روشنایی،۲۰درصد سرمایش و ۶۰ درصد سایر لوازم خانگی است.

 

 

 

مهذب ترابی با تاکید بر ضرورت رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، گفت:مدیریت ساختار فنی ولوازم انرژی بر در واحدهای مسکونی،تجاری و اداری، دو راهکار عمده جهت بهینه سازی مصرف انرژی در کشور است.

 

 

 

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی ایران هشدار داد: با ادامه وضعیت موجود مصرف انرژی در کشور، ایران به زودی در شمار کشورهای واردکننده انرژی قرار می گیرد.

۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۱۰
پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان |
اشتراک در