صومعلو: کیفیت مسکن مهر بالاست

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت یک میلیون و 851 هزار واحد مسکونی در دستور کار است، گفت: پائین بودن قیمت های ساخت دلیلی بر کاهش کیفیت واحدهای مسکونی مهر نیست.

صومعلو افزود: تاکنون برای 1میلیون و 480 هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که ساخت اسکلت 918هزار واحد به اتمام رسیده و 650 هزار واحد نیز عملیات سفت کاری را پشت سر گذاشته است. معاون امور مسکن و ساختمان از پرداخت 16هزار و 552 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش مسکن مهر خبر داد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی مهر منحصر بفرد است. وی با تأکید بر اینکه هیچگاه در ساخت واحدهای مسکونی مهر قیمت پائین و ارزان ساختن سبب کاهش کیفیت ساختمان ها نشده است، افزود: براساس بررسی و نظارت دفتر مقررات ملی ساختمان، واحد های مسکونی مهر در زمینه رعایت مقررات لازم، نمره قبولی بالایی کسب کرده اند.

صومعلو گفت: در حال حاضر پیمانکاران بزرگ، حرفه ای و متعهدی که علاقمند به توسعه کشورند با کم کردن حاشیه سود در حال ساخت واحدهای مسکونی مهر با بهترین کیفیت هستند. وی گفت: رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان، نصب پنجره های دوجداره با قاب های فلزی، چوبی یا UPVC استاندارد، عایق کاری کانال های هوا، لوله های تأسیسات و سیستم تولیدآب گرم، نصب سیستم های کنترل کننده موضعی نظیر شیرهای ترموستاتیک بر روی رادیاتورها و نصب سیستم های کنترل مرکزی هوشمند و مجهز به سنسور اندازه گیری دمای هوای محیط، الزامی است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تهیه و تدوین مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان با عنوان ”صرفه جویی در مصرف انرژی“ و به روز کردن آن با مصالح و فناوری های نوین، ترویج مبحث نوزدهم، تشکیل شرکتهای بازرسی و کنترل کیفیت به منظور نظارت عالیه بر اعمال مقررات ملی ساختمان با هدف ارتقای کیفیت ساخت و ساز، تهیه مصوبه یارانه انرژی به ساختمانهای غیردولتی موجود و در دست ساخت، حمایت از فناوری های نوین و تولید صنعتی و مشارکت در تدوین لایحه مدیریت انرژی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای صرفه جویی در مصرف انرژی است. 

معاون امور مسکن و ساختمان خاطر نشان کرد: طراحی نامناسب، استفاده از مصالح غیراستاندارد و اجرا نشدن کامل مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، ارزان بودن حامل های انرژی، فقر نظارت بر ساختمانهای در دست ساخت، نبود تشویق و حمایت کافی از رعایت کنندگان مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در ساختمانهای موجود و در دست ساخت ،توسعه و گسترش ناکافی تولید صنعتی و فناوری‌های نوین در تولید مسکن از عوامل هدررفت انرژی در ساختمان ها محسوب می شود. 

۱۸ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۱۱
شاسا |
اشتراک در