به همت روزنامه دنیای اقتصاد: همایش اقتصاد انرژی در صنعت ساختمان برگزار شد


همایش اقتصاد انرژی در صنعت ساختمان، به همت روزنامه دنیای اقتصاد و با حضور مسؤولان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد.

 

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران، اصلاح فرهنگ مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان، ساختمان‌های سبز، انرژی بادی و خورشیدی در صنعت ساختمان، روند قیمت‌گذاری ساختمان بر مصرف انرژی و مسکن کالایی نیازمند استاندارد، محورهای اصلی این همایش بودند.

 

 

 

براساس این گزارش؛ وظایف متقابل مسؤولان و مردم در توجه به صرفه‌جویی مصرف انرژی، شرایط و فرصت‌ها در اقتصاد انرژی ساختمان‌های کشور، نانو معماری چشم‌اندازی نو در کاهش مصرف انرژی، اقتصاد انرژی‌های تجدیدپذیر و نگاه کاربردی به آن در ایران و نقش انرژی خورشیدی در پیشبرد اهداف ساخت و ساز مسکن مهر موضوعاتی بود که سخنرانان پیرامون آن‌ها اظهارنظر کردند.

 

 

 

ایرج رهبر(رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان ایران)، صومعلو (معاون امورمسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی)، شاهین حیدری (رئیس گروه معماری و انرژی دانشگاه تهران)، سعید مهذب ترابی (مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی ایران)، فرهاد آل‌علی (عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان)، سعید منصور افشار (مدیرعامل شرکت هورانه) و داوود فدایی (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) در مراسم افتتاحیه این همایش، به ارائه نظرات خود در زمینه اقتصاد انرژی در صنعت ساختمان پرداختند.

 

 

 

برپایی پانل آزاد با موضوع روند قیمت‌گذاری مسکن و کارگاه آموزشی مدیریت انرژی در صنعت ساختمان با تأکید بر انرژی خورشیدی، از دیگر  برنامه‌های جانبی همایش اقتصاد انرژی در صنعت ساختمان بود.

 

شایان ذکر است، این همایش صبح امروز در هتل اسپیناس خلیج فارس تهران برگزار شد.

۱۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۵:۴۸
پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان |
اشتراک در