آمادگی ایران برای ساخت مسکن در عراق

 
احداث 100 هزار واحد مسکونی در عراق از سوی شرکتهای ایرانی مهمترین برنامه ای است که در سفر معاون اول رئیس جمهور به آن کشور می تواند، قطعیت پیدا کند.


 

جواد خوانساری عضو هیات مدیره انجمن شرکتهای ساختمانی اظهار داشت: شرکتهای ایرانی در ونزوئلا تجربه موفق احداث بالغ بر 50 هزار دستگاه واحد مسکونی را در کارنامه دارند که بخشی از آن تحویل شده و بقیه در مراحل پایانی قرار دارد. وی افزود: علاوه بر اجرای پروژه های ساخت خانه، درزمینه راه سازی ،احداث کارخانه سیمان و نیز نیروگاه های برق از جمله پروژه هایی هستند که شرکتهای توانمند ایرانی می توانند در عراق به مورد اجرا گذارند.
قرار است یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به ریاست محمد رضا رحیمی معاون اول رییس جمهور در سفر به عراق توسعه مناسبات بیش از پیش بین دو کشور را در دستور کار قرار دهد. ایران وعراق طی سال 89، چهار میلیارد و 482 میلیون دلار مبادلات تجاری داشتند که از این رقم چهارمیلیارد و 396 میلیون دلار سهم صادرات ایران به این کشور بود.
خوانساری اضافه کرد: شرکتهای فنی ومهندسی ایرانی در زمان حاضر در عراق پروژه هایی در دست اجرا دارند و در کشورهای گرجستان، آذربایجان، ارمنستان و سوریه با توجه به سطح روابط ایران با این کشورها پروژه های زیادی را می توان اجرا کرد. قرار است معاون اول رئیس جمهور را در سفر به عراق 150 نفر از فعالان بخش خصوصی همراهی کنند.
خوانساری با اشاره به نقش ارزنده صادرات خدمات فنی ومهندسی ایران در افزایش اشتغال در داخل و خارج از کشور گفت: این بخش نیازمند حمایت همه جانبه دولت است تا از رشد لازم برخوردار شود. وی با بیان اینکه سال گذشته نشست مشترکی میان شرکتهای ساختمانی ایران و ترکیه به منظور همکاریهای لازم در اجرای پروژه های عمرانی صورت گرفت، اظهار داشت: چین وترکیه از جمله کشورهایی هستند که در این بخش فعالیت شاخصی دارند و باید با فعالیت های دو جانبه در بازار های مختلف منطقه و جهان حاضر شویم. انتظار می رود با سفر هیات بلند پایه ایرانی به عراق دور جدیدی از همکاریهای دو کشور ترسیم و به مورد اجرا گذاشته شود.

۱۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۵۴
شاسا |
اشتراک در