با تعلل دولت در تدوین آیین نامه ماده ۲۹ نظام مهندسی/ انبوه سازان دست به دامن وزارت کشور شدند


به دنبال تعلل دولت در تدوین آیین نامه ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و بی پاسخ ماندن تلاش های انبوه سازان برای تثبیت جایگاه قانونی خود به عنوان یک تشکل صنفی و حرفه ای در کشور،متولیان ساخت مسکن در ایران، این بار دست به دامان وزارت کشور شدند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان ایران یک منبع آگاه  در این خصوص،خبر داد: با توجه به بی پاسخ ماندن تلاش های انبوه سازان و مجلس شورای اسلامی در الزام دولت به تدوین آیین نامه ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،رئیس کانون سراسری انبوه سازان ایران به همراه تنی چند از اعضای این کانون، صبح امروز با مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور دیدار کردند.

 براساس این گزارش،پیگیری موضوع تدوین آیین نامه ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور مهمترین موضوع مورد بررسی در این جلسه عنوان شد.

 بنا بر اظهارات این منبع آگاه، در جلسه امروز، انبوه سازان، در خصوص تدوین آیین نامه ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی،از مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور قول مساعد گرفتند.

 وی همچنین از برگزاری جلسات تکمیلی با حضور نمایندگان مجلس و انبوه سازان در هفته آتی خبر داد و واظهار امیدورای کرد: جامعه انبوه سازان کشور ظرف چند روز آینده شاهد تحولات مهمی در تدوین آیین نامه مذکور و دستورالعمل تشخیص صلاحیت انبوه سازان مسکن و ساختمان است.

 براساس ماده ۲۹ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان،وزیر مسکن و شهرسازی از تاریخ ابلاغ این قانون به عضویت هیأت عالی نظارت موضوع ماده (۵۲) قانون نظام صنفی در خواهد آمد. وزارت مسکن و شهرسازی با هماهنگی دبیرخانه هیأت عالی نظارت حداکثر ۶ ماه از تاریخ تصویب این قانون آئین‌نامه نظام صنفی کارهای ساختمانی را برابر قانون نظام صنفی تهیه و جهت تصویب به هیأت وزیران پیشنهاد می‌ دهد.

 شایان ذکر است، با گذشت ۱۵ سال از تصویب این ماده قانونی، هنوز هیچ اقدامی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی، که به تازگی با ادغام در وزارت راه و ترابری به وزارت راه و شهرسازی تغییر نام داده است، در خصوص تدوین آیین نامه اجرایی این ماده و تعیین جایگاه قانونی انبوه سازان به عنوان یک تشکل صنفی و حرفه ای،صورت نگرفته است.

۱۵ تیر ۱۳۹۰ ۱۰:۴۷
پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان |
اشتراک در