کاشی و سرامیک استراتژی دار شد

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن از تدوین عارضه یابی و استراتژی کاشی و سرامیک خبر داده و می گوید:«این طرح در حال حاضر در مرحله تدوین ساختار اجرایی برنامه های عملیاتی قرار دارد.»
    «محمد فاطمیان» یکی از اهداف تدوین این استراتژی را دستیابی به میزان تولید 600 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در کشور دانست و گفت:«دستیابی به صادرات 150 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، افزایش سرانه مصرف کشور به میزان 6 مترمربع، افزایش سرانه تولید در کارخانه به میزان 20 هزار مترمربع و افزایش سطح رضایت مشتریان به میزان 20 درصد از دیگر اهداف تدوین این استراتژی است که تا سال 94 باید محقق شود.»
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن؛ وی با بیان اینکه تاکنون صادرات این صنعت به کشورهای همسایه به ویژه عراق بوده است، افزود:«بر اساس چشم انداز تعریف شده برای این صنعت مبنی بر اخذ رتبه برتر جهانی چاره ای جز برنامه ریزی منسجم برای ورود به بازارهای جهانی نیست و این مسیر در سایه ادغام وزارتخانه های صنایع و معادن و بازرگانی هموارتر خواهد شد.»
    وی به ساختار نامناسب قیمت تمام شده این صنعت نسبت به رقبای جهانی اشاره کرد و گفت:«توجه بیشتر به صادرات هدفمند با ارزش افزوده بالاو کاهش قیمت تمام شده در دستور کار این صنعت برای ورود به بازارهای جهانی است.»
    وی افزود:«با توجه به اینکه فناوری این صنعت تقریبا به روز است، اما سنتی بودن ساختار توزیع و کیفیت نامطلوب مواد اولیه داخلی به یکی از مشکلات این صنعت برای ورود به بازارهای جهانی تبدیل شده است.»
    وی عارضه یابی بخش های مختلف صنعتی و معدنی را سیاست راهبردی وزارت صنایع و معادن برای توسعه بخش معدن کشور دانست.
    وی یادآور شد:«همه عوامل تاثیرگذار در کل فرآیند معدنکاری واحدها از مرحله استخراج تا بهره برداری و وضعیت مدیریت واحدها، ماشین آلات، میزان مصرف انرژی، جغرافیا و نیروی انسانی شاغل را مورد بررسی قرار می دهیم تا استراتژی و بهترین برنامه را برای فعالیت موثر آنها تدوین کنیم.»
 

۱۴ تیر ۱۳۹۰ ۰۹:۵۹
دنیای اقتصاد |
اشتراک در