فلز مس صنعت تهویه هوا را متحول می‌کند

رئیس انجمن بین‌المللی مس گفت: استفاده از مس در شبکه‌ی تهویه‌ی هوا باعث افزایش چشمگیر کیفیت هوای داخلی منازل و ساختمانهای مختلف می‌شود.

راویندر بان در این باره توضیح داد: امروزه کیفیت هوای منازل و سایر فضاهای سربسته در منطقه‌ی خاورمیانه به نگرانی اصلی مردم ساکن در این منطقه تبدیل شده است. وی افزود: در منطقه‌ی خاورمیانه شرایط جغرافیایی به گونه‌ای است که هم با آلودگی هوا مواجهیم و هم در فصول گرم دمای هوا به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد. در چنین شرایطی از هرگونه اقدام برای افزایش کیفیت هوا در فضاهای سربسته استقبال می‌شود.

او با اشاره به کاربردهای وسیع فلز مس در صنایع مختلف عنوان کرد: کارشناسان بهداشت درباره‌ی مشکلات ناشی از تنفس میکروبهای معلق در هوا هشدار داده‌اند. ما باید شبکه‌ی تهویه‌ی هوای خود را به گونه‌ی بسازیم که کیفیت هوا افزایش یابد.

یک دفتر در آتن، پایتخت یونان جزو نخستین محلهایی در جهان است که شبکه‌ی تهویه‌ی هوای خود را به طور کامل از فلز مس ساخته است. مساحت این دفتر حدود سه هزار متر مربع بوده و برای افزایش کیفیت هوای آن از مس در طراحی و ساخت شبکه‌ی تهویه‌ی هوا استفاده شده است.

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۳:۵۸
خبرگزاری ایسنا |
اشتراک در