احداث کمربندی، اولویت وزارت راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی، احداث و تکمیل مسیرهای کمربندی شهرهای مختلف از جمله شهرهای مازندران را از اولویت کاری این وزارتخانه دانست و گفت: با همدلی و همراهی تمام مسئولان و بهره گیری از تمامی امکانات امیدواریم گام های محکمی در این زمینه برداریم.

احمد صادقی که مسوولیت مدیرعاملی شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقلی را نیز به عهده دارد در حاشیه بازدید از مسیر کمربندی شمالی ساری در جمع خبرنگاران رسانه های استان، افزود: کمبود و نواقص مربوط به مسیرهای کمربندی در شهرهای مختلف همچون ساری و بابل موجب افزایش تراکم ترافیکی و بالا رفتن آمار تصادفات و سوانح رانندگی در این مناطق شده است که باید در رفع آن بکوشیم.
وی با اشاره به راکد ماندن عملیات اجرای احداث مسیر کمربندی شمالی ساری، افزود: با بهره مندی از امکانات و تجهیزات تلاش می کنیم این راه در آینده ای نزدیک بر روی خودروها گشوده شود. وی با اشاره به اعتبار سال جاری تکمیل و راه اندازی مسیر کمربندی شمالی ساری، افزود : 195 میلیارد ریال از این اعتبار توسط وزارت راه و بخش دیگری نیز توسط وزارت کشور و شهرداری ساری تامین می شود.
وی به بهره برداری از تقاطع غیر همسطح سمسکنده در مسیر کمربندی شمالی ساری تا پایان سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: بخش عمده ای از این مسیر تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و بقیه نیز در سه ماهه اول سال 91 به بهره برداری خواهد رسید. معاون وزیر راه با اشاره ادامه مطالعات برای احداث مسیر ریلی مازندران به گیلان، بیان داشت: تلاش می کنیم تا پایان سالجاری عملیات اجرایی ساخت این طرح عمرانی آغاز شود.
وی این طرح عمرانی را یک طرح مشارکتی اعلام کرد و اظهار داشت: نیمی از هزینه های این طرح عمرانی به عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود و در تلاش هستیم تا از محل عرضه اوراق مشارکت بتوانیم بخشی از اعتبارات لازم را تامین کنیم.

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۳:۵۰
خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) |
اشتراک در