امضای تفاهم نامه‌ای برای نورپردازی تهران با استفاده از انرژی خورشیدی

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران از انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه امیرکبیر خبر داد و افزود: اولین اقدام کمک دانشگاه در حوزه روشنایی، تامین انرژی بیلبوردها و استفاده از انرژی خورشیدی برای نورپردازی شهری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد جواد شوشتری با اشاره به نشستی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ( پلی تکنیک) برای امضاء تفاهم نامه برگزار شده بود گفت: هدف سازمان ارتقاء کیفیت زندگی شهری با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها است و طرفین متعهد شدند با استفاده از ظرفیت های موجود در ایجاد رویکرد پژوهشی در فعالیت های اجرایی و بالا بردن سطح علمی فعالیت های مشترک تلاش کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد سازمان زیباسازی همیشه در معرض دید و قضاوت شهروندان است گفت: با توجه به حساسیتهای کاری سازمان زیباسازی، تلاش ما سال گذشته این بود تا با ایفای نقشی سیاستگذار به بهترشدن عملکرد خود و در نتیجه زیباتر شدن شهر کمک کنیم و در این راه با امضای چند تفاهم نامه با دانشگاه های مطرح، از ظرفیت های دانشجویان و اساتید دانشگاه در این زمینه استفاده کنیم.
 
وی افزود: تا کنون به کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت و سوره توانسته ایم برای موضوعاتی چون تاسیس رشته نورپردازی شهری و همچنین بررسی وضعیت رنگ در فضای شهر گام های مثبتی برداریم.
 
شوشتری با اشاره به تجربیات موفق اخیر سازمان زیباسازی در بخشهایی چون هنرهای تجسمی و نقاشی های دیواری تاکید کرد: سازمان زیباسازی شهر تهران آماده انتقال تجربیات خود در زمینه های مختلف به کلانشهرهای کشور است.
 
بر اساس این تفاهم نامه کارگروه مشترکی از نمایندگان دو طرف تشکیل خواهد شد که بر اساس مذاکرات صورت گرفته مقرر شد در اولین اقدام از کمک دانشگاه در حوزه روشنایی، تامین انرژی بیلبوردها و استفاده از انرژی خورشیدی برای نورپردازی شهری استفاده شود.

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۱۲:۱۳
خبرگزاری مهر |
اشتراک در