واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی در شورای عالی مسکن

مدیر پروژه ملی مسکن مهر با استقبال از ایده رئیس جمهوری برای واگذاری 1000 متر مربع زمین به هر خانوار ایرانی برای ساخت مسکن و باغ و اینکه این موضوع در مراحل اولیه بررسی است، گفت: شورای عالی مسکن باید این موضوع را بررسی و مصوب کند.

محمد عسکری در گفتگو با مهر در خصوص ایده رئیس جمهور برای واگذاری 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی برای ساخت خانه و باغ با تاکید بر اینکه این موضوع پس از طرح مسکن مهر دومین پیشنهاد جدی و مهمی است که در خصوص حل معضل مسکن در کشور انجام می شود، گفت: در صورت طی مراحل کارشناسی، وزارت تعاون آمادگی حمایت کامل از این طرح را دارد.

مدیر پروژه ملی مسکن مهر با بیان اینکه پیشنهاد رئیس جمهور پیش از این در شورای عالی مسکن مطرح و مورد بحث قرار گرفته است، تصریح کرد: البته هنوز این موضوع در مراحل اولیه کار قرار دارد.

عسکری با بیان اینکه طرح واگذاری هزار متر زمین برای ساخت مسکن و احداث باغ به هر خانواده ایرانی، افزود: طرح مسکن مهر در مراحل پیشرفته و در آینده نزدیک می تواند به چنین جایگاهی برسد.

وی در این خصوص که اگر اجرای این پروژه به وزارت تعاون واگذار شود؛ آیا این آمادگی وجود دارد؟ خاطر نشان کرد: اگر از سوی رئیس جمهور اجرای این پروژه به وزارت تعاون ابلاغ شود، ما موظف به اجرای آن خواهیم بود؛ هرچند در این ارتباط تعاون همه تلاش و حمایت خود را نیز به کار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پروژه بزرگ مسکن مهر بیان داشت: از سال 87 تاکنون که پروژه مسکن مهر در کشور با همکاری وزارت تعاون و مسکن و شهرسازی اجرا شده است، همکاری خوبی بین دو دستگاه وجود داشته است و باعث شد که طرح به امروز خود برسد.

به گفته عسکری، در مراحل اولیه پیشنهاد رئیس جمهور باید توسط شورای عالی مسکن مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد اما به صورت کلی، دیدگاه وی قابل توجه و مثبت است.

مدیر پروژه ملی مسکن مهر، ایده جدید رئیس جمهور را دومین حرکت برای حل معضل مسکن پس از اجرای طرح مسکن مهر در کشور دانست و گفت: تعاونی ها امروز آمادگی حضور در اقدامات بزرگی مانند اشتغال و مسکن را دارند و طی سال های گذشته نیز در این زمینه ها اقداماتی را انجام داده اند.

وی در پایان تاکید کرد: به صورت کلی در قالب تعاون بستر حضور مردم در عرصه های مختلف فراهم شده است و این موضوع که خود مردم باید به این عرصه ها ورود پیدا کنند نیز مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته است.

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری امروز یکشنبه با این پیشنهاد که می‌توان به هر خانواده ایرانی هزار متر زمین داد، تصریح کرد: در شرایط کنونی، 20 میلیون خانواده در ایران زندگی می‌کنند که اگر به هریک از این خانواده‌ها هزار مترمربع زمین داده شود، در مجموع به دو میلیون هکتار زمین نیاز داریم و هر یک از این قطعه زمین‌ها را می‌توان به 800 متر باغ و فضای سبز و 100 الی 200 مترمربع بنای مسکونی تبدیل کرد.

رئیس جمهوری تاکید کرده است که با اجرای این طرح می‌توان زندگی ارزان‌تر و با کیفیت بهتر داشت.

۱۳ تیر ۱۳۹۰ ۰۸:۴۶
خبرگزاری مهر |
اشتراک در