برای اولین بار در کشور بالابر هیدرولیکی عایق در یکی از واحدهای صنعتی اراک طراحی و ساخته شد

از این دستگاه برای تعمیر پست برق فشار قوی با20 هزار ولت شدت جریان برق استفاده می شود و سطح عایق آن 46 هزارولت ، دو برابر شدت جریان برق فشار قوی است. مدیرعامل شرکت لجوردر این خصوص گفت: برای ساخت این بالابر با ساختار غیر الکتریکی که فناوری ساخت آن در انحصار آمریکا است 4 سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی انجام شده است.
علیرضا مهدی نیا افزود: نمونه سازی این دستگاه هم از دو سال پیش اجرا و چنین بار مورد آزمایش قرار گرفته است. اکنون تنها 20 درصد از قطعات این دستگاه از خارج از کشور وارد می شود که تولید آن هم انحصاری و در اختیار کشور سازنده است. وی با تاکید بر اینکه تولید انبوه این بالابر شش ماه آینده آغاز خواهد شد گفت: مرکز پژوهش های برق و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بالابر هیدرولیکی عایق را تایید کرده است. مهدی نیا با بیان اینکه، قیمت تمام شده ساخت هر دستگاه 900 میلیون ریال ، یک سوم مشابه نمونه خارجی است، گفت:  نیاز کشور به این دستگاه سالانه 30 دستگاه است که در واحد تولیدی در شهرک صنعتی اراک ساخته می شود.
مدیرعامل این واحد تولیدی با ساخت هر دستگاه بالابر از خروج 270 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می شود. شرکت لَجوَر توان ساخت سالانه 200 دستگاه انواع بالابر سبک و سنگین را دارد. او افزود: این واحد تولیدی بزرگترین تولید کننده بالابرهای هیدرولیکی با ارتفاع 4 تا 32 متر و جرثقیل های پشت کامیونی با ظرفیت 1 تا 20 تن در ایران است که از سال 62 در شهرک صنعتی اراک راه اندازی شده است. شرکت لجور با ایجاد 100 فرصت شغلی در طرحهای عظیم نیروگاهی، نفتی، خدماتی و نظامی مشارکت دارد.

۱۲ تیر ۱۳۹۰ ۱۶:۱۰
شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران |
اشتراک در