سمینار مسکن برگزار می‌شود

سمینار استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن در روز سوم شهریورماه امسال در مرکز همایش‌های روزنامه دنیای‌اقتصاد برگزار می‌شود.

در این سمینار، ابتدا بازار مسکن کشور در بخش عرضه و تقاضا از جنبه‌های مختلف و به‌صورت کمی- کیفی تحلیل می‌شود. با نگاه به گذشته، دلایل ایجاد سیکل‌های مسکن و عوامل تاثیرگذار بر آنها بررسی می‌شود و فرضیه‌های مختلفی که عموما در جامعه در رابطه با بخش مسکن وجود دارد، مورد آزمون قرار می‌گیرد.

شاخص‌هایی که براساس آنها می‌توان روند بازار مسکن را تحلیل کرد، شناسایی شده و براساس آخرین وضعیت آنها، بازار مسکن 92 تحلیل می‌شود.

به این ترتیب شرکت‌کنندگان دانش تحلیل پایه‌ای بازار مسکن کشور را به دست خواهند آورد تا در صورت تغییر عوامل تاثیرگذار در آینده، پیش‌بینی صورت گرفته به روز شده و تصحیح شود.

سپس با استفاده از مدل‌سازی مالی، پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن با یکدیگر بسته به شرایط مختلف اقتصادی و مقتضیات خاص هر پروژه مقایسه شده و اطلاعات مفیدی برای تصمیم‌گیری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

در نهایت شرکت‌کنندگان توان تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی سرمایه‌گذاری خود را در بخش مسکن کشور به صورت کمی و تحلیلی، افزایش می‌دهند تا بتوانند نسبت به سرمایه‌گذاری یا خروج از بازار مسکن در سال 92 تصمیم‌گیری کنند.

گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و میزان بازدهی متفاوت آنها نیز در این دوره تحلیل می‌شود. این مرکز همچنین دوره مشابه برای بازار ارز و طلا نیز برگزار می‌کند.

۲۸ اَمرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۲۱
شاسا |
اشتراک در