آغاز کنفرانس ملی خوردگی در تبریز

سیزدهمین کنفرانس ملی خوردگی در دانشگاه تبریز گشایش یافت. خوردگی اثر تخریبی محیط بر فلزات و آلیاژهاست.
حسینی دبیر کنفرانس گفت : در این کنفرانس از 226 مقاله ارسالی به دبیرخانه 85 مقاله به صورت سخنرانی و 110 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود.
«خوردگی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی»، «خوردگی در صنایع نیروگاهی »، « خوردگی در صنایع فولاد، خودروسازی، حمل ونقل ریلی، زیرساخت‌های شهری و پل‌ها و هوا فضا»، «خوردگی مواد در دمای بالا (خوردگی داغ)»،«خوردگی بیومواد»،«خوردگی میکروبی »،«روش‌های جلوگیری ازخوردگی «روش‌های مدرن پایش خوردگی»، «بازرسی فنی، مدیریت خوردگی، طراحی بهینه و نقش آنها در کنترل خوردگی» و « تحقیقات بنیادین و شبیه سازی در توسعه علم و فناوری خوردگی» از جمله محورهای اصلی این کنفرانس است.
رئیس انجمن خوردگی ایران در مراسم آغازین این کنفرانس سه روزه میزان خسارت ناشی از خوردگی فلزات را در کشور سالانه حدود 18 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
دهکردی با اشاره به تاثیر خوردگی بر اقتصاد گفت : مطالعات نشان می دهد خوردگی سازه های فلزی در حوزه هائی مانند آبرسانی ، سازه های زیربنائی ، حمل و نقل و صنایع مختلف هزینه های سنگینی بر جای می گذارد. وی گفت : در صورتی که مهندسی خوردگی صورت گیرد و روش های پیشگیرانه اعمال شود 30 تا 50 درصد هزینه های ناشی از خوردگی کاهش می یابد.
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۳۵
اشتراک در