برگزاری همایش ملی صنعت شیشه

نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران با ارائه 38 مقاله علمی تخصصی ، هفدهم و هجدهم خرداد ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

دکتر وحید تقی‌خانی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف و دبیر نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران اظهار کرد: برای برگزاری این همایش از سال گذشته اقدامات لازم انجام و با برگزاری جلساتی با متخصصان دانشگاهی و پیشکسوتان صنعت شیشه، گام‌های نخست برای برگزاری این همایش برداشته شده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران تصریح کرد: ایجاد بستری مناسب جهت تقویت ارتباط دانشگاه و واحدهای صنعتی فعال در صنعت شیشه کشور، جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، ایجاد زمینه و فرصتی مناسب برای طرح مسائل و معضلات صنعتی و ارائه آخرین تجارب واحدهای صنعتی از جمله اهداف اصلی این همایش است. همچنین تشکیل کمیته راهبری متشکل از اساتید دانشگاهی و مدیران صنعتی، ارائه برنامه‌های آموزشی منظم و نهایتا افزایش فعالیتهای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های مادری مانند دانشگاه صنعتی شریف در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش ملی صنعت شیشه ایران به شمار می‌روند.

دبیر انجمن مهندسی شیمی ایران ادامه داد: پس از اعلام فراخوان‌های اولیه تا پایان مهلت ارسال مقالات، 40 مقاله در حوزه‌های مختلف صنعت شیشه دریافت شد که از این میان 20مقاله به صورت سخنرانی شفاهی و 18 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه خواهند شد. همچنین پنج سخنران کلیدی اساتید و متخصصین برجسته به این کنفرانس دعوت شده‌اند و شاهد برگزاری پنج کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعت شیشه مانند شیشه‌ها با تکنولوژی روز، کوره‌های ذوب و غیره خواهیم بود.

تقی‌خانی با اشاره به این که 10 محور علمی برای ارائه‌ی مقاله در زمینه‌هایی مانند فناوری‌های نو، زیست محیطی و غیره در نخستین همایش ملی صنعت ملی شیشه ایران تعریف شده است، تصریح کرد: در ده سال گذشته شاهد رشد قابل توجهی در صنعت شیشه کشور بوده‌ایم؛ بنابراین مراکز تحقیقاتی دانشگاه‌ها می‌توانند با برخورداری از پتانسیل علمی بالا، در جهت رفع نیازهای صنعت شیشه تلاش کنند.

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۴۸
اشتراک در