همایش ملی گچ برگزار می شود

معاون پژوهشی دانشگاه سمنان و دبیر کانون دانش و صنعت گچ کشور از برگزاری دومین همایش ملی گچ در دانشگاه خبر داد و افزود: بیش از 70 درصد گچ کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

دکتر فرامرز هرمزی اکتشاف و استخراج گچ، بهینه‌سازی در صنایع فرآوری گچ، تنوع محصولات گچی و گسترش بازار محصولات گچی را از جمله محورهای همایش ملی گچ دانست و اظهار کرد: 50 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد حدود 20 مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهند شد. وی با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استاندار سمنان و ... از جمله سخنرانان این همایش محسوب می‌شوند، یادآور شد: استانداری سمنان، شرکت شهرکهای صنعتی استان، اداره برق و استاندارد استان سمنان نیز از حامیان این همایش ملی هستند. هرمزی در ادامه گفت: ایران با 9 درصد تولید گچ جهان، دومین رتبه تولید گچ در جهان را به خود اختصاص داده که بخش عمده آن در استان سمنان تولید می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد سمنان در ادامه با اشاره به عمده‌ترین مشکل صنعت گچ و نقش دانشگاه در رفع آن، تصریح کرد: مهمترین مشکل گچ کشور، قدیمی بودن دانش و فناوری استخراج و فرایند سنتی حاکم بر تولید، فروش و استفاده از گچ است که هدف اصلی گروه پژوهشی گچ و کانون هماهنگی دانش و صنعت گچ نیز ارتقای دانش و سطح فناوری در این زمینه است.

دبیر کانون هماهنگی دانش و صنعت گچ کشور با بیان این‌که استان سمنان از نظر ظرفیت معادن و گچ یکی از استان‌های برخوردار در کشور و جهان است، خاطرنشان کرد: گروه پژوهشی گچ دانشگاه سمنان به منظور حل مشکلات موجود در صنایع گچ کشور انجام پژوهش‌های گوناگونی را در برنامه خود دارد. هرمزی افزود: علاوه بر این، دانشگاه سمنان موفق به راه‌اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت گچ و نمک کشور شد که نخستین جلسه این کانون نیز 22 اسفندماه سال90 برگزار شد. بر اساس این گزارش، دومین همایش ملی گچ، 19 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه سمنان برگزار می‌شود.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۰۴
اشتراک در