موضوعات همایش معماری دست‌کند

21 سخنرانی توسط متخصصان، صاحبنظران و اساتید داخلی و خارجی در دو روز اول نخستین همایش معماری دست‌کند ایران در کرمان ارائه می‌شود.

مهناز اشرفی با اشاره به اینکه نخستین همایش معماری دست‌کند ایران از 12 تا 14 اردیبهشت ماه جاری در ماهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: 21 سخنرانی توسط متخصصان، صاحبنظران و اساتید داخلی و خارجی در دو روز اول نخستین همایش معماری دست‌کند ایران در کرمان ارائه می‌شود.

افشار خاطر نشان کرد: سه کارگاه تخصصی با عنوان‌های "روستاهای تاریخی کندوان"، "میمند" و "نوش‌آباد" نیز در این همایش برپا می‌شود. وی ابراز داشت: برگزاری کارگاه واژه‌شناسی معماری دست‌کند ایران از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نخستین همایش معماری دست‌کند ایران است.

اشرفی افزود: همایش معماری دست‌کند ایران مصادف با ارسال پرونده نخستین سایت دست‌کند ایران به منظور قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی برای سال 2013 میلادی‌ برگزار می‌شود و میهمانانی از کشورهای مختلف جهان از جمله سوئیس و فرانسه در این همایش به ارائه مقاله و سخنرانی می‌پردازند.

دبیر علمی نخستین همایش معماری دست‌کند ایران‌ با اشاره به حضور دانشجویان رشته‌های باستان‌شناسی، معماری و مرمت از سراسر کشور در این همایش‌ تصریح کرد: گردهمایی متخصصان مختلف کشوری در این همایش که سال‌های زیاد در این زمینه تجربه اندوخته‌اند، نقش مهمی در ارائه تجربیات و تبادل نظر در ارتباط با معماری دست‌کند دارد.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۵۶
اشتراک در