برگزاری نمایشگاه سنگ اصفهان

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه بین‌المللی سنگ اصفهان به عنوان باسابقه‌ترین نمایشگاه کشور امسال برای هشتمین سال در استان اصفهان و در کانون سنگ ایران برگزار می‌شود.

محسن رخشان با بیان اینکه نمایشگاه سنگ اصفهان، امسال از 11 تا 15 اردیبهشت ماه با حضور بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین تولیدکنندگان این صنعت از استان‌های آذربایجان غربی، یزد، مرکزی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و نمایندگان کشورهای ایتالیا، چین، ژاپن، ترکیه و یونان برپا می‌شود، اظهار داشت: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه، سمینار تخصصی تولید ملی، فرصت بین‌المللی نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره بیش از یک‌صد شرکت کننده حضور دارند که در کنار مواد و محصولات معدنی و نمونه سنگ‌های تولیدی، سرویس‌های نگهداری ماشین‌آلات معدنی، تعمیرات، توزین و باسکول، بیمه، الماس سنگبری، قله برهای سنگ، ساینده‌ها، توری‌ها و برس‌های الماسه را در 9 هزار متر مربع فضای این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

مدیر امور نمایشگاه‌های شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این مورد تصریح کرد: همچنین ماشین‌سازان صنعت سنگ، فعالان بخش ابزارآلات، معادن، فرآوری، صنایع دستی سنگ و سنگ‌های ساختمانی و تزئینی حضور فعالانه‌ای در این نمایشگاه دارند. وی اظهار داشت: همکاری مناسب شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و کانون سنگ ایران مانند سال‌های گذشته به حضور کارخانجات صاحب نام کشور در این نمایشگاه انجامید.

مهدی لطیفی نیز گفت: با توجه به ظرفیت بالای صنعت ساختمان کشور و ظرفیت‌های ویژه صادراتی و نیز نیاز این صنعت به تکنولوژی‌های وارداتی، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از سال 89 فعالیت خود را در این بخش بیشتر کرده و نسبت به جذب مشارکت کننده و بازدیدکننده خارجی در نمایشگاه‌های ساختمان نیز اهتمام بیشتری ورزیده است.

وی اظهار داشت: شرکت‌های خارجی مانند شرکت‌های چینی که سال گذشته در قالب پاویون کشور چین حضور یافته بودند تنها مجاز به ارائه تکنولوژی‌های خود در این نمایشگاه بوده و طبق سیاست شرکت به هیچ وجه اجازه نمایش محصول ندارند چرا که کشور چین رقیب بازارهای ایران است و کشور، تنها به تکنولوژی‌های این کشور نیاز داشته و در زمینه محصولات، خود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. رئیس بخش نمایشگاه‌های خارجی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان اضافه کرد: امسال نیز در این نمایشگاه میزبان پنج شرکت چینی در زمینه ارائه تکنولوژی‌های صنعت سنگ هستیم.

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۸:۴۴
اشتراک در