نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اصفهان پس از اینکه در سال 82 میزبان ششمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمران شد امسال برای بار دیگر این میزبانی را پذیرفت.

حمیدرضا صفوی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان این‌ بار میزبان نهمین کنگره بین‌المللی عمران شده است که به مدت سه روز از تاریخ 19 اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. وی بیان داشت: از آنجایی که در این کنگره شاخه‌های تخصصی بسیاری از رشته عمران مطرح می‌شود، بنابراین به همین دلیل با حجم زیادی از مقالات رسیده و شرکت‌کنندگان مواجه هستیم.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: این کنگره با حضور اساتید، محققان، مهندسان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش‌های مختلف عمران و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی برگزار می‌شود. وی به 14 محور اصلی این کنگره اشاره کرد و افزود: فناوری‌های نوین در مهندسی عمران، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، مهندسی زلزله ، مهندسی محیط زیست، مهندسی و مدیریت منابع آب و سازه‌های بتنی و فولادی از جمله محورهای کنگره است.

صفوی تعداد مقالات ارائه شده در این کنگره را بیش از یک هزار و 500 عدد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در کنگره ذکر شده بیش از 2 هزار نفر است. وی از دیگر نقاط قوت این کنگره را برگزاری آن در دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های علمی کشور و منطقه اعلام کرد و گفت: این دانشگاه قدمت بسیار خوبی از نظر معماری و مهندسی عمران در شهر تاریخی اصفهان دارد.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به حمایت دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان از این کنگره اظهار داشت: نمایشگاه‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های کنگره مهندسی عمران در اصفهان است. وی، سابقه برگزاری این کنگره را به 40 سال پیش دانست و تأکید کرد: نخستین دوره این کنگره در سال 1352 در دانشگاه شیراز برگزار شد.

صفوی بیان داشت: این کنگره بهترین فرصتی است تا اساتید و دانشجویان این رشته برای استفاده از تجربیات و دستاوردهای جدید علمی یکدیگر بهره ببرند. وی با اشاره به افزایش ساخت و سازها در کشور در 30 سال گذشته ابراز خوشایندی کرد و افزود: خروجی این کنگره منجر به ارائه راه‌های جدید در صنعت ساختمان می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: به دنبال برگزاری موفق کنگـره‌هـای بین‌المللی پیشین مهندسی عمـران در سـال‌هـای 1352، 1356، 1369 و 1388 در دانشگـاه شیـراز، صنعتـی شـریف، دانشگـاه فردوسی مشهـد، صنعتـی اصفهان و دانشگاه تربیت مـدرس امسال برای بار دیگر دانشکـده مهنـدسی عمـران دانشگـاه صنعتی اصفهان مفتخر شد که نهمین کنگره بین‌المللی مهندسی عمـران را در روزهای 19، 20 و 21 اردیبهشـت‌ماه 1391 برگزار کند.

۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ ۰۹:۱۸
اشتراک در