اتصال اتوبان باکری به آزادراه تهران کرج

معاون فنی عمرانی شهردار تهران از افتتاح دو پروژه عمرانی پل ابوسعید و پل روی بزرگراه شهید باقری در محدوده مقابل شهرک امید در دیماه سال جاری خبر داد.

مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از پلهای ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران کرج اظهار کرد: بزرگراه شهید باکری به طول حدود هفت کیلومتر از تقاطع سیمون بولیوار آغاز می‌شود هفت تقاطع غیرهمسطح را طی می‌کند. وی ادامه داد: در کنار این تقاطع‌ها که به صورت شمالی جنوبی ساخته شده‌اند هشت کیلومتر کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و چهارحوضچه رسوبگیر برای مواقع سیلابی در این بزرگراه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با اشاره به اتخاذ راهبردهای مشخصی از سوی شهرداری تهران برای پروژه‌های عمرانی تاکید کرد: در گذشته توسعه در تهران عادلانه نبوده است، به طوریکه در مقابل غرب تهران منطقه شرق وجود دارد که از نظر توسعه از غرب هم بسیار عقب‌تر است. وی با اشاره به اهمیت توسعه شرق تهران درعین حال گفت: قرار نیست که شتاب توسعه از غرب تهران کاسته شود اما اولویت ویژه‌ای به محدوده شرق تهران اختصاص می‌یابد. حسینی با اشاره به افتتاح تقاطع بزرگراه همت ـ باکری در اواخر سال 88 اظهار کرد: هم‌اکنون نیز پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران  کرج افتتاح می‌شود تا با اتصال آزادراه تهران ـ کرج به این بزرگراه، دسترسی بهتری برای شهروندان فراهم شود.

به گفته معاون فنی عمرانی شهردار تهران یکی دیگر از راهبردهای شهرداری این است که هر بخش از پروژه‌ای که قابلیت بهره‌برداری دارد را در اختیار مردم قرار دهیم تا شهروندان از آن استفاده کنند و بدین‌ترتیب افتتاح قسمت‌های مختلف یک پروژه را منوط به تکمیل کل پروژه نمی‌کنیم. وی با اشاره به اینکه طول پل‌های شهید باکری 2.3 کیلومتر است، اظهار کرد: این پل‌ها از نظر فنی و کارکردی جایگاه ویژه‌ای دارند. وی ادامه داد: با توجه به وجود تونل مترو در این بخش برای ساخت این پل‌ها با چالش‌هایی مواجه بودیم چرا که حتی نمی‌توان یک ساعت حرکت قطارها را متوقف کرد. حسینی افزود: بنابراین درکل دهانه پل با حفظ حریم ارتفاعی از قالب فلزی استفاده کردیم و عملیات پل‌سازی به این ترتیب دنبال شد.

به اعتقاد معاون فنی عمرانی شهردار تهران اهمیت پل اتصال به باند شمالی آزادراه تهران کرج از نظر کارکردی دو برابر سایر پل‌ها و تقاطع‌های بزرگراه شهید باکری است چرا که با بهره‌برداری از این پل‌ها علاوه بر تسهیل رفت و برگشت از کرج به تهران بار ترافیکی از بزرگراههای رسالت و همت جمع‌آوری شده و بخشی از آن در بزرگراه شهید باکری توزیع می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه در مورد بزرگراه شهید باکری، شهرداری تهران مسئولیت روشنایی آن را بر عهده گرفت، اظهارکرد: با توجه به اهمیت ایمنی و سلامت مردم برای شهرداری تهران، هماهنگی‌های لازم با اداره برق صورت گرفته و قول می‌دهیم که این بخش از بزرگراه شهید باکری که امروز به بهره‌برداری رسید، امشب روشن باشد.

پل دسترسی شرق آزادراه تهران کرج به شمال بزرگراه باکری حدود 1100 متر طول دارد و پل دسترسی شمال بزرگراه باکری به غرب آزادراه تهران کرج نیز به طول 1170 متر احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

۲۷ آذر ۱۳۹۰ ۰۹:۵۵
شاسا |
اشتراک در