34 استاندارد ملی برای بهینه سازی مصرف انرژی تدوین شده است

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: 34 استاندارد ملی برای بهینه سازی مصرف انرژی تدوین شده که این امر در راستای اهداف صورت گرفته است.

نظام الدین برزگری  افزود:  تا کنون 34 استاندارد ملی برای بهینه سازی مصرف انرژی تدوین شده است که هشت عنوان از این استاندارد ها در صنعت ساختمان استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: لازم است استاندارد سازی مصالح ساختمانی و صنایع مرتبط به بخش ساختمان باید بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی، تشکیل جلسات با تشکل های صنفی، بازدید از مراکز تولید و عرضه، اطلاع رسانی در جراید و تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار از جمله فعالیت های صورت گرفته است.

برزگری عنوان کرد: این فعالیتها در راستای ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی توسط این سازمان صورت گرفته است.

در سال 84،37 درصد از مصالح ساختمانی پروانه کاربرد علامت استاندارد داشتند

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اجرای مصوبه دولت مبنی بر استانداردسازی مصالح ساختمانی گفت: در ابتدای اجرای این مصوبه در سال 84 تنها 37 درصد از مصالح ساختمانی در کشور پروانه کاربرد علامت استاندارد داشتند.

وی اضافه کرد: به دنبال تلاشها این آمار در سال جاری به 65 درصد رسیده است.

برزگری همچنین از مهندسین ناظر خواست در هنگام نظارت بر ساخت و سازها به استاندارد بودن مصالح ساختمانی توجه داشته باشند.

رئیس سازمان استاندارد در رابطه با سایت ساختمان که در بازدید وی از یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان رونمایی شد، افزود: این سایت اطلاعات مربوط به فعالیت 300 شرکت را معرفی می کند.

وی یادآور شد: این شرکتها دارای کاربرد علامت استاندارد هستند و محصولاتشان منطبق با استانداردهای تضمین شده است .

برزگری اضافه کرد: این سایت همچنین اسامی واحدهای تولیدی که محصولات آنها منطبق با استانداردها نبوده را نیز در لیست اطلاعات خود جای داده است.

۹ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۴:۴۶
خبرگزاری مهر |
اشتراک در